mandag 19. mars 2012

Hovden Tour 2012

Ja da er det 2 harde helger som står for tur og først var det Hovden Tour. Var veldig spent på ski formen siden snøen forsvant litt for tidlig og det hadde gått 1 mnd. uten skitrening. Kl. 1100 smalt startskuddet og da var det bare å hive seg på stavene. De første 3 km var helt forferdelige, men det kommer av at pulsen går rett i rødt og kroppen får et sjokk!! Etter dette slapp smerten taket og jeg kunne forsatt  presse i rød sone da var det bare å kjøre på å håpe at det skulle holde så langt som mulig. Det ble 4,2 harde mil på et krevende føre, men jeg hadde gode ski (Cero) løypene var ok. Det eneste var utforkjøringen ned mot Maurli der var det som sukker og slush her lå folk slengt over alt. Som gammel skihopper...:-) tok jeg fram det vi pleide å si: jo mere reservert mann blir, jo større er sjansen for å tryne!!!!! så her satset jeg det jeg hadde, gøy når det går litt unna. Den siste bakken opp på fjellet tappet de siste kreftene, men da var det jo mest nedover igjen. Så med tiden 2.40.09 og 9. plass var jeg veldig, veldig godt fornøyd. Da er det bare å få kreftene tilbake og satse på at Sesilåmi blir et bra punktum på skisesongen.
Morgen stund har......... 1698 Solheim er klar :-)

Var nok mange som stod ovenfor dette valget. Klister ski eller Cero ski. Etter å ha testet på morgenkvisten var jeg aldri i tvil. Ceroskiene ble valgt og jeg hadde gode ski, best oppe på høgfjellet. Må bare si det at den smøreservicen Swix la ut på nettet føre rennet var helt på tryne spør du meg.

Hadde fått nytt skitrekk av fruen før turen..tøft:-)

Dette er fra treningsturen på søndag, var ikke så flott på renndagen, eller kan det være at jeg var så
trøtt at jeg ikke så solen :-)

Auversvatnet


Her ser det ut som om Solheim har ramla ned fra månen!!!!!:-)
Garmin Hovden Tour 2012


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar